Vinliv grundades 2018 och når varje vecka, tillsammans med sina partners, ut till över 1 miljon mat- och vinintresserade runt om i landet. Målet är att Vinliv ska bli den största annonsfinansierade vinsajten i Sverige och tilltala alla Sveriges vinkonsumenter, oavsett kunskap och erfarenhet.

Samtidigt är Vinlivs vision att vara svenska vinimportörers självklara val när nya viner ska lanseras och spännande nyheter ska kommuniceras på den svenska marknaden. Därmed ska Vinliv vara den självklara arenan för mötet mellan konsument och importör.

Vinliv har inget som helst samarbete med Systembolaget. Vi tipsar endast om viner som finns i Systembolagets sortiment. All försäljning samt beställning sker på och genom systembolaget.se

Vi ska hjälpa Sveriges vinkonsumenter till medvetna och omsorgsfulla val, som ger en rikare upplevelse – ett vinval som präglas av kunskap, inspiration och omsorg.

Kunskap, inspiration och omsorg

Bakom dessa ledord jobbar vi utifrån en redaktionell idé, med en rad spännande artiklar med engagerande innehåll, vinrekommendationer och tips på bästa mat- och vinkombinationerna. Allt paketeras och serveras i digitala nyhetsbrev varje vecka. Kunskap och inspiration som du som medlem kan bära med dig i ditt val av vin, oavsett om det är i Systembolagets sortiment, på restaurangbesöket eller hemma vid spisen.